Google Ads, Negatif Anahtar Kelimeler ve Daha Fazlasını Kazanıyor.
Google Ads, Negatif Anahtar Kelimeler, İçgörüler, PMax'a Raporlama ve Daha Fazlasını Kazanıyor
Google Ads, bugün sabah Avrupa'daki DMEXCO'da reklam platformuna yönelik bir dizi yeni özellik ve güncelleme duyurdu. Bunlar arasında Performance Max kampanyalarına gelen olumsuz anahtar kelimeler, yeni iç görüler ve raporlama, genişleyen AI özellikleri ve çok daha fazlası yer alıyor.
Haberi maddeler halinde yazacağım ki, anlaşılması daha kolay olsun:
- PMax için olumsuz anahtar kelimeler: Google, Performance Max kampanyalarına kampanya düzeyinde olumsuz anahtar kelimeler getiriyor. Google'ın bize 2022'nin başlarında geleceğini söylediği bir şeydi ve ben de bunun geldiğini düşünmüştüm ama ne bileyim. Bu yıl sonuna kadar kullanıma sunulacak.
- PMax için yeni öngörüler ve raporlama: Google, 3. çeyrekte varlık kapsamı raporlaması, yenilenen performans öngörülerinin artık mevcut olması, hedef hız öngörüleri ve gösterim payı raporlamasının her ikisinin de şu anda kullanıma sunulması dahil olmak üzere PMax kampanya performansı hakkında ayrıntılı öngörüler sunuyor.
- Demand Gen yaratıcı tercihleri: Demand Gen kampanyalarında hangi videoların nerede yayınlanacağını kontrol etmek için yaratıcı tercihlerinizi ayarlama özelliği artık kullanıma sunuluyor
- Marka Kontrollerini Ara: Geniş Eşleşmede daha güçlü marka kontrolleri ve marka terimlerini dahil etme veya hariç tutma seçeneği de şu anda kullanıma sunuluyor ancak Haziran ayında önceden duyurulmuştu
- Üretken Yapay Zeka araçları genişliyor: PMax ve Demand Gen'deki Üretken Yapay Zeka araçları altı yeni dile genişliyor: Almanca, Fransızca, İspanyolca, Portekizce, Felemenkçe ve İtalyanca.
- Konuşma deneyimi genişliyor: Google Ads'de konuşma deneyimi yıl sonuna kadar İngilizce'nin ötesinde, Almanca, Fransızca ve İspanyolca dillerine de genişleyecek .
İşte Google'ın Ginny Marvin'den özeti:
(Kendi kendine hizmet) kampanya düzeyindeki olumsuz anahtar kelimeler için yeni bir beta yıl sonuna doğru yayınlanmaya başlayacak. Ayrıntılar için bizi izlemeye devam edin.
Ve daha fazla PMax içgörüsü yayınlanıyor:
- Arama'daki metin ve Alışveriş reklamları için yeni Gösterim payı raporlaması.
- Düşük performans gösteren varlık grupları için yeni Varlık kapsamı raporlaması ve öneriler.
- CPA ve ROAS hedeflerinize doğru ilerlemenizi takip etmenizi sağlayacak yeni Hedef ilerleme hızı içgörüleri.
- Varlık düzeyinde dönüşüm metrikleri yayınlanmaya devam ediyor.
Yeni Talep Oluşturma güncellemeleri:
- Önümüzdeki aylarda, çevrimiçi ve mağaza içi dönüşümleri optimize etmek için çok kanallı teklif verme özelliği kullanıma sunulacak.
- Videoları belirli formatlara ve yüzeylere sabitlemek için yaratıcı tercihler artık tüm reklam verenlerin kullanımına sunuldu.
- DV360, Ekim ayından itibaren Talep Oluşturma kampanyalarına destek sunmaya başlayacak.
Yapay zeka destekli yaratıcı araçlar daha fazla dilde mevcut:
- Arama kampanyaları için konuşma deneyimi önümüzdeki aylarda Almanca, Fransızca ve İspanyolca olarak kullanıma sunulacak.
- PMax, Demand Gen, Uygulama ve Görüntülü Reklam kampanyalarında metin ve resim varlıkları için varlık oluşturma özelliği artık Almanca, Fransızca, İspanyolca, Portekizce, Felemenkçe ve İtalyanca olarak sunuluyor.
Varlık yaratma araçlarının genişletilmesi:
- PMax'a ek olarak, AI destekli görüntü düzenleme artık Arama, Talep Oluşturma, Uygulama ve Görüntülü Reklam kampanyalarında kullanılabilir. Arka planları kaldırın, nesneler, en boy oranları ve daha fazlasını ekleyin.
- Ve artık Merchant Center akışınızdaki ürün görselleri için görsel düzenleme özelliğini kullanabilirsiniz.
- PMax'ta artık markanızın estetiğine uygun görsel varlıkları oluşturmak için 5 adede kadar referans görseli + bir metin istemi ekleyebilirsiniz.
- PMax için marka yönergeleri önümüzdeki ay tam olarak kullanıma sunulacak ve bu sayede yazı tiplerinizi ve renklerinizi reklamlarınızda tutarlı bir şekilde uygulayabileceksiniz.
X'te forum tartışması.