Mesaj Gönder
Bloglar
2024-09-02 00:00:00

Marka Hikayesi Nedir?

Marka Hikayesi Nedir ve Nasıl Yazılır?

Güçlü ve ilgi çekici hikayeler anlatmak başarılı markaların geldiği seviyeyi göstermektedir. Marka hikayesi özellikle hedef kitlesi ile güçlü bağlar kurmayı amaçlayan firmalar için en önemli unsurlardan biridir. Bunun yanında sosyal medya ve e-ticaret stratejilerine de yön gösterir. Marka hikayesi nedir, nasıl yazılır?

Marka Hikayesi Nedir?

Bir firmanın misyonunu anlatan, gelecek ile görüşlerini paylaştığı ve müşteri güveni kazanmayı amaçladığı yazıların çoğuna marka hikayesi denir. Marka bilinirliği açısından oldukça değerli ve önemlidir. Etkili bir şekilde anlatılan marka hikayesi, potansiyel müşterilerinizin sorununu dile getirip ilgi çekici çözümler sağlar. Markanıza bağlanan müşterilerin sadakat kazanma olasılığı daha yüksektir.

Marka Hikayesi Şirketiniz için Neden Önemlidir?

Marka hikayesi şirketinizin bilinirliği açısından önemlidir. Aynı zamanda müşterilerinizle bağ kurmanıza yardımcı olur. Şirketlerin rekabetçi kalabilmeleri için ilgi çekici hikayelere ihtiyacı vardır. Marka hikayesi sayesinde satışlarınız ve geliriniz artabilir.

Arama Motoru Optimizasyonu açısından da önem arz eden marka hikayesi, içerik pazarlamasında öne çıkmanızı sağlar. Böylece web site trafiğinizi arttırarak kaynakları optimize etmenize ve şirketinizi farklılaştırmanıza olanak tanır.

Marka Hikayesi Nasıl Yazılır?

Mesajınızı tanımlamak ilk adımınız olabilir

Öncelikle hikayenizi yazmadan vermek istediğiniz mesajı net belirlemelisiniz SEOHUB DİJİTAL PAZARLAMA AJANSI bu konuda size yardımcı olacaktır. Markanızın ne yaptığını ve hedef kitlenizin sorunlarını bilmekle işe başlamalısınız. SEOHUB DİJİTAL PAZARLAMA AJANSI müşterilerinizi anlamanızı ve markanızı en iyi şekilde tanımlamanızı sağlar ve yol gösterir.

Hedef kitlenizi belirlemeli, tanımalı ve anlamalısınız

Bu şekilde peşinde olduğunuz müşterilere hitap etme olasılığınız daha yüksek olur. Peşinde olduğunuz müşterilerin alışkanlıklarını araştırmak ile işe başlamak oldukça önemlidir. Ardından onlarla iletişim kurarken hangi dili kullanacağınızı bilmelisiniz.

Artık marka hikayenizi anlatabilirsiniz

Bu aşamada kimliğinizin önemli yönlerini ve mesajını tam olarak belirlemelisiniz. Yani hedef kitlenizde yankı uyandıracak hikaye oluşturmaya başlayabilirsiniz. Web sitenizde, blogunuzda ve sosyal medyada bu hikayenize sadık kalmalısınız.

Hikayenizi alakalı tüm kanallarda paylaşın

Hikayenizi alakalı tüm kanallarda stratejik olarak paylaşmak web sitenizde trafik atışına yol açaçaktır. Ayrıca marka hikayenizi tüm kanallara göre uyarlamalısınız. Geri bildirimler gelirse değişiklikler yapmaya özen göstermeli, kullanıcı yorumlarına yanıt vererek müşterilerle iletişime geçmelisiniz.

Marka Hikayesi Örnekleri

Marka hikayenizi oluştururken dünyaca ünlü markaları ilham alabilirsiniz. Bazı dünyaca ünlü markalara göz atalım.

Airbnb

Airbnb, gezginlerin barınma ihtiyaçlarını karşılayan bir uygulamadır. Marka hikayesinde kişiye özel tatil yaratmaya odaklanır. Günümüzün gezginleri etrafında oluşturulan bir hikaye yazılmıştır. Müşterilerin ihtiyaçlarını ve sorunlarını bilerek ilerler.

Google

Google, 1995 yılında kurulan nispeten genç bir markadır. Bu marka hikayesinde insanlara odaklanır. İnsanların hayatını nasıl değiştireceğini içeren bir hikaye yaratmıştır. Bunu yaparken markasıyla tutarlı bir şekilde ilerlemiştir.

Apple

Apple, teknolojik aletler tasarlayan Amerika merkezli bir markadır. Bu marka hikayesinde benzersiz detaylara odaklanmıştır. Böylece her anlamda devrimci bir şekilde ilerlediğini göstermiştir.

Mercedes Benz

Mercedes Benz, yüzyılı aşkın bir geçmişe sahip bir şirkettir. Her zaman en iyisine odaklanan markalar arasında yer alır. Mükemmeliyetçilik ilkesini hikayesinde de görürüz. Tüketicilerin sorunlarına odaklanan bir hikaye yaratmayı başarır.

Nike

Nike, “Just do it” eylem çağrısıyla ilerleyen köklü bir markadır. Bu eyleme marka 30 yılı aşkın süredir sadık kalmıştır. Böylece hikayesinde de bu eylem çağrısına sadık bir şekilde ilerlemiştir. Marka hikayesinde tüketicilerin sorunlarına odaklanmıştır. Onların rahatlığını ve konforunu düşünen yaklaşımlar sergilemiştir.

Coca-Cola

Coca-Cola markasının da yüzyılı aşkın süredir ikonik bir marka geçmişi var. Şirketin mutluluk, birlik ve ferahlık duygusu marka hikayesinin merkezinde yer alır. Şirket sürekli olarak izleyicilerde güçlü duygular uyandırmaya çalışır. Bu sayede marka mutluluk ile ilişkilendirilen şirketler arasında yer almayı başardı.

Marka hikayenizi oluşturduğunuza göre SEOHUB DİJİTAL PAZARLAMA AJANSI olarak markanızı yükseltmeye hazırız.

Seohub

Gündem

19
Eylül 2024
Google Ads, Negatif Anahtar Kelimeler ve Daha Fazlasını Kazanıyor.
Google Ads, Negatif Anahtar Kelimeler ve Daha Fazlasını Kazanıyor.
16
Eylül 2024
Google Robots.txt Güncellemesi
Google Robots.txt Güncellemesi
13
Eylül 2024
Google Arama Motoru Optimizasyonu
Google Arama Motoru Optimizasyonu
10
Eylül 2024
Google Ads, Mart 2025 yılında geliştirilmiş TBM'yi sonlandıracak.
Google Ads, Mart 2025 yılında geliştirilmiş TBM'yi sonlandıracak.
Seohub Motivasyonları
Motivasyon Köşesi
Markanızı Büyütmek Dijital Çözümler
Bize Ulaşın!
0534 022 14 03 Hemen İletişime Geç